Zadanie publiczne dofinansowane ze środków z budżetu Województwa Mazowieckiego. Zrealizowano w ramach Wojewódzkiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii Województwa Mazowieckiego.

Zajęcia socjoterapeutyczne stanowią kompleksowe wsparcie dla dzieci, mające na celu poprawę ich funkcjonowania zarówno w sferze społecznej, jak i emocjonalnej. Główne założenia tego rodzaju zajęć to pomoc w radzeniu sobie z trudnymi emocjami oraz rozwijanie umiejętności, które umożliwią dzieciom lepsze przystosowanie do codziennych wyzwań. Program zajęć jest dostosowany do indywidualnych potrzeb uczestników, co pozwala na uwzględnienie specyficznych trudności, z jakimi borykają się dzieci, takich jak problemy z wyrażaniem emocji, budowaniem relacji interpersonalnych czy reagowaniem na stresujące sytuacje.

Podczas zajęć dzieci mają możliwość odreagowania napięć emocjonalnych poprzez różnorodne formy aktywności, takie jak gry i zabawy integracyjne, techniki relaksacyjne czy dramaterapia. Dzięki temu łatwiej im przyswajać zachowania społecznie akceptowane oraz rozwijać zdolności interpersonalne. Dzieci uczą się w praktyczny sposób stawiania granic, asertywności oraz skutecznego wyrażania swoich potrzeb i uczuć. Te umiejętności pomagają im budować pewność siebie i stają się kluczowe w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami życiowymi.

Zajęcia socjoterapeutyczne mają także na celu rozwój umiejętności samodzielnego podejmowania decyzji oraz odpowiedzialności za swoje działania. Uczestnicy uczą się, jak analizować własne doświadczenia i wyciągać z nich wnioski, co sprzyja lepszemu zrozumieniu siebie i innych. Wspólne zadania grupowe oraz dyskusje pomagają kształtować umiejętności współpracy i komunikacji, a także wzmacniają poczucie przynależności do grupy.

Zajęcia te są również okazją do odkrywania i rozwijania zainteresowań dzieci, które mogą stanowić punkt wyjścia do budowania pasji i długoterminowych celów. Dzieci uczą się, jak rozpoznawać swoje talenty i jak efektywnie je wykorzystywać, co w perspektywie czasu może przyczynić się do podniesienia ich samooceny i poczucia własnej wartości.